Do SEO (optimalizace stránek pro vyhledávače) se můžete pustit sami, ale pokud nemáte v této oblasti žádné zkušenosti, raději se obraťte na odborníky. K tomu, aby vaše firma byla ve výsledcích vyhledávání na prvních místech, vede dlouhá cesta. Její délka závisí na produktech nebo službách, které nabízíte.
Je-li vaše nabídka unikátní, na prvních místech se ve výsledcích organického vyhledávání zobrazíte velmi brzy a žádné složité kroky k tomu nemusíte podnikat. Většina firem má ale konkurenci, která chce být také ve výsledcích vidět. Proto je nezbytné se o optimalizaci neustále starat.
Zcela pochopitelně se zajímáte o to, kolik taková optimalizace stojí. Jednoznačná odpověď však neexistuje. Nejprve je potřeba, aby specialisté připravili SEO analýzu a teprve poté vám v závislosti na potřebných krocích stanoví cenu. Částka se vám zprvu může zdát vysoká, ale je potřeba si uvědomit fakt, že investované peníze vám přinesou více zákazníků a tím i větší zisky.
Uveďme si příklad. Máte online obchod s mobilními telefony. Takových obchodů existují desítky, a proto se nezobrazujete na první stránce ve výsledcích vyhledávání. Možná je to tím, že máte nevhodně zvolená klíčová slova anebo o vás nikdo na internetu nepíše. Váš obchod nepatří k největším a měsíčně prodáte kolem padesáti přístrojů a po SEO optimalizaci byste chtěli toto číslo zdvojnásobit.
SEO specialista vám nabídne cenu za měsíční služby, která se rovná dvaceti prodaným telefonům. Zprvu se zaleknete, protože tolik peněz si nemůžete dovolit utratit. Za 2 měsíce ale prodáte o dvacet telefonů více než je váš měsíční průměr a po půl roce už prodáváte dvojnásobek, a to stále za cenu dvaceti prodaných kusů za měsíc. Výsledek je jasný, počáteční investice se vám začala vyplácet a vy díky SEO vyděláváte. Proto se nebojte obrátit na firmu, která se na optimalizaci pro vyhledávače specializuje.